Mihkel Räim: aeg, kus maanteesõit on Eestis populaarseim rattaspordiala, pole mägede taga

Eesti rattahooaja alguses on kodutandril kerkinud kuumimaks nimeks Mihkel Räim, kes on tänavu võitnud Audi Saaremaa GP, Pärnu tänavasõidu ja Filter Maanteekarikasarja avaetapi Püha Loomaaia Rattaralli. Kas sähvatust võib pidada üllatuseks või on tegemist asjade loomuliku käiguga? Intervjuu lõpus saate teada, miks 18-aastane Räim eri värvi sõidukingi kasutab.
Oled kodust hooaega võimsalt alustanud. Kas nopid ettevalmistuse vilju või on edu taga muud tegurid?
Kuna mul oli juba enne hooaja avamist Eestis kümme starti tehtud, siis see on suureks eeliseks. Arvan, et peamine põhjus ongi selles, et läksin suhteliselt vara Prantsusmaale ning seal sai osaletud väga kõvadel sõitudel. Kui ma hetkel Eestis peetavatel sõitudel kolme hulka ei mahuks, oleks mul häbi, sest olen saanud hooaega alustada nii heades tingimustes. Kindlasti on edu taga ka talvine korralik ettevalmistus.

Mitu aastat oled osalenud Filter Maantee- ja Temposõidu Karikasarja etappidel?
Filter Maantekarikasarjas olen teinud kaasa alates selle käivitumisest. Temposõidu Karikasarjas ma nii tihe külaline pole. Mullune sari jäi sootuks vahele, üle-eelmisel aastal sai aga mõnel etapil sõidetud.

Palun nimeta kolm põhjust, miks peaks harrastusrattur eelistama just Filter karikasarju?
Harrastusratturi jaoks on see karikasari ideaalne, kuna distantsid ei ole nii pikad, et nõuaksid eriettevalmistust. Mõnus on naabrimehega mõõtu võtta, et kes siis maanteel kiirem mees on. Samuti pakub sari väga head võimalust võrrelda ennast Eesti tippudega.

Millal jõuab sinu arvates kätte aeg, kui maanteesarjades osaleb rohkem inimesi kui mägirattavõistlustel?
Arvan, et see aeg pole enam mägede taga. Maanteerataste müük aina kasvab ja igal harrastajal on lisaks maastikurattale juba maanteeratas. Sõit maanteel pakub vaheldust, sest ka seal saab loodust nautida. Arengule aitavad kaasa ka kergliiklusteede ehitamine.

On sul korraldajatele ettepanekuid sarja atraktiivsemaks muutmiseks?
Minu jaoks võiksid etapid juba pikemad olla, kuid saan aru, et korraldajad lähtuvad harrastajate tasemest ja selle üle ma ei nurise. Võistluse muudaks võib-olla atraktiivsemaks ja kiiremaks üks-kaks vahefinišit.

Kas kavatsed osa võtta ka Filter Temposõidu Karikasarja etappidest ja millistel Filter Maanteekarikasarja etappidel sind veel stardis näeb?
Hea meelega osaleksin temposõitudel, kui elaksin pealinna lähistel. Mõnel etapil teeksin kindlasti kaasa, kuid eelmisel aastal varastati Leedus meie klubi eraldistardirattad ning hetkel pole mul sõiduvahendit. Saaks sõita ka maanterattaga, kuid see pole see. Temposõiduirattaga on kiirus teine ja mugavam on pingutada. Stardis näeb mind tõenäoliselt Elva Rattapäeval ning Pandivere ja võib-olla ka Haapsalu Rattarallil.

Kas sihid kõrgeid kohti ka hooaja kokkuvõttes?
Ei, sest juulis pean minema tagasi Prantsusmaale, kus sealne koduklubi mind ootab. Lõpueksamite tõttu viibingi veel Eestimaa pinnal. Eelmise aasta suve lõpus käisin Lõuna-Prantsusmaal stažööriks ning jaanuariks kutsuti mind 1. kategooria amatöörtiimi CR4C Roanne, kus eelmisel hooajal sõitis Reijo Puhm. Olen meeskonnaga rahul. Enne Eestisse tulekut midagi erilist seal korda ei saatnud. Sain ühe poodiumikoha, kuid loodan suvel seal tulemust teha.

Miks kasutad ühes jalas kollast ja teises rohelist sõidukinga?
Kuna minu kingasponsoriks on bont.ee, siis tehti mulle spetsiaalselt custom kingad. Roheline king sümboliseerib Viikingi klubi ja kollane Prantsuse klubi. Võimalik, et sellest saab uus trend. Kuidagi peab ju silma paistma.

Uudise allikas: Aerobike Cycling Agency

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga